Hils på vår partner Lena Halvari!

Kunsten å finne balansen mellom intern og ekstern kompetanse i prosjektorganisasjonen

Lena Halvari
Jeg brenner for prosjektgjennomføring der selskapets verdiskapning og måloppnåelse står i sentrum!

Sjansen for å lykkes mener jeg øker i prosjekter der interne og eksterne krefter går hånd i hånd på alle relevante nivå, og der produktet til slutt kan overleveres sømløst fra prosjekt til forvaltning og eierskap. For å oppnå dette må blant annet den eksterne domenekompetanse evne å sette seg godt nok inn i selskapets behov og drift for å sikre god kvalitet på det leverte sluttproduktet.

Jeg har lyst å dele 3 av mine råd som kan bidra til at DU øker sannsynligheten for å lykkes med ditt prosjekt i din organisasjon – gjennom hele verdikjeden.

  • Alltid vurder sammensetningen og behovet for ekstern kompetanse
  • Intern involvering er essensielt for eierskap og forvaltning
  • Prosjektledelse tilpasset det gitte behov
  • Innspillene er basert på mine 18 år i arbeidslivet, hvorav de 8 siste har vært som prosjektleder på større og mindre prosjekter.

 

Hele artikkelen finner du her:

Kunsten å sette sammen prosjektorganisasjonen - Jakten på balansen mellom den interne og eksterne kompetansesammensetningen

 

Mini CV:

Lena bistår bedrifter med digital transformasjon og forbedringsinitiativ innenfor CFO-området, gjerne i grensesnittet prosess og system. Hun innehar roller som selskapets interne prosjektleder eller representant i større prosjekter, samt som rådgiver og medarbeider innenfor ledelsesvurderinger. Lena har mer enn 18 års erfaring fra CFO-området og strategisk relevante prosjekt fra blant annet kraft-, fly-, entreprenør-, og cruiseindustrien. Lena er dedikert og strukturert med en løsningsorientert tilnærming.

  

Nøkkelkompetanse:

  • Prosjektledelse (Prince2)
  • ERP, konsoliderings- og økonomistyringsløsninger
  • Finansiell rapportering og internkontroll
  • Konsernstyring og selskapsledelse
  • Strategi og kommunikasjon
  • Styrearbeid